Effekt- och varumärkesmätning

Hur er annons uppfattas
Hur ert varumärke uppfattas
Vad ni främst associeras med

Vi erbjuder tillsammans med undersökningsföretaget RAM* en effektmätning på er annons. Först får ni reda på om läsarna har sett er annons, vad de tycker om den och om de har för avsikt att agera på den. Det är själva effektmätningen. Dina unika varumärkesfrågor adderar vi i samma formulär. Därför kan vi hålla det kostnadseffektivt. Här är möjligheterna oändliga.

  • Printannonser och bilagor

    Det här tar vi reda på:

    • Hur många som såg annonsen/bilagan
    • Deras ålders- och könsfördelning
    • Hur din annons/bilaga togs emot av våra läsare
    • Om de känner till er sedan tidigare
    • Vad de tyckte och om de agerade på något sätt

    Du får dessutom följande:

    • En jämförelse av hur andra annonser har presterat i din kategori
    • En rapport och en genomgång av resultatet med din kontaktperson
    • Vi mäter endast kvartssidor och större format.

    Du kan också lägga till tre egna frågor som presenteras i rapporten.

    Pris:

    3.500 kr

    Tre extrafrågor:

    500 kr

    Digitalt

    Det här tar vi reda på:

    • Hur många som såg annonsen
    • Deras ålders- och könsfördelning
    • Hur många gånger varje person har exponerats för din annons
    • Hur din annons togs emot av våra läsare
    • Om de känner till er sedan tidigare
    • Vad de tyckte och om de agerade på något sätt

    Du får dessutom följande:

    • En jämförelse av hur andra annonser har presterat i din kategori
    • En rapport och en genomgång av resultatet med din kontaktperson

    Du kan också lägga till tre egna frågor som presenteras i rapporten.

    Pris:

    3.500 kr

    Tre extrafrågor:

    500 kr

    De exempel som visas ovan är våra vanligaste mätningar, men vi kan också skräddarsy en lösning för just dig.

    Metoden vi använder är RAM:s (Research an Analysis of Media) internetbaserade marknadsundersökningsverktyg.

    Nya fält