Effekt- och varumärkesmätning
Hur er annons uppfattas
Hur ert varumärke uppfattas
Vad ni främst associeras med
Vi erbjuder tillsammans med undersökningsföretaget RAM* en effektmätning på er annons. Först får ni reda på om läsarna har sett er annons, vad de tycker om den och om de har för avsikt att agera på den. Det är själva effektmätningen. Dina unika varumärkesfrågor adderar vi i samma formulär. Därför kan vi hålla det kostnadseffektivt. Här är möjligheterna oändliga.
-
Printannonser och bilagor
Det här tar vi reda på:
- Hur många som såg annonsen/bilagan
- Deras ålders- och könsfördelning
- Hur din annons/bilaga togs emot av våra läsare
- Om de känner till er sedan tidigare
- Vad de tyckte och om de agerade på något sätt
Du får dessutom följande:
- En jämförelse av hur andra annonser har presterat i din kategori
- En rapport och en genomgång av resultatet med din kontaktperson
- Vi mäter endast kvartssidor och större format.
Du kan också lägga till tre egna frågor som presenteras i rapporten.
Pris:
3.500 kr
Tre extrafrågor:
500 kr
Digitalt
Det här tar vi reda på:
- Hur många som såg annonsen
- Deras ålders- och könsfördelning
- Hur många gånger varje person har exponerats för din annons
- Hur din annons togs emot av våra läsare
- Om de känner till er sedan tidigare
- Vad de tyckte och om de agerade på något sätt
Du får dessutom följande:
- En jämförelse av hur andra annonser har presterat i din kategori
- En rapport och en genomgång av resultatet med din kontaktperson
Du kan också lägga till tre egna frågor som presenteras i rapporten.
Pris:
3.500 kr
Tre extrafrågor:
500 kr
De exempel som visas ovan är våra vanligaste mätningar, men vi kan också skräddarsy en lösning för just dig.
Jag är intresserad av RAM effektmätning!
Metoden vi använder är RAM:s (Research an Analysis of Media) internetbaserade marknadsundersökningsverktyg.
Skriv ut sida
Nya fält